Komentáře

1 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 14. dubna 2016 v 18:45 | Reagovat

Já už několikrát narazila na poznámku, že "je prakticky společensky nepřijatelné na něco názor nemít, nic si o tom nemyslet a dát tak najevo, že o tom nic nevím". A myslím, že tenhle trend opravdu pochází ze západu, protože když se někdy pro srandu dívám na videa tipu "nejblbější odpovědi na základní otázky", tak u američanů často narazím na to, že odpoví klidně nějakou ptákovinu a vlastně ani neví, o čem mluví, ale je pro ně důležité něco říct a něco si o tom myslet. Třeba se jich zeptají co si mysleli, když jim dneska ráno ta a ta televize oznámila, že v časných hodinách zabili prezidenta Kennedyho. Ti lidi... začínali okamžitě rozebírat jak je to hrozné a jak by se mělo něco udělat s násilím a se zbraněma a jak se jim úplně zastavilo srdce, když to slyšeli, a teprve pak přiznali, že to vlastně vůbec neslyšeli a některým až pak došlo, že je to výmysl. Nebo se někoho zeptali co si myslí o nějaké osobě nebo zemi, oni zase dlouze rozebrali svůj názor, a když se jich pak zeptali, jestli ví, kdo to je, tak vyšlo najevo, že netuší. Ale nějak se o tom vyjádřit je pro ně přijatelnější, než říct, že neví co to je. Takže jestli lidem připadá, že je tu tlak na povědomí?

2 Heaven Heaven | Web | 14. dubna 2016 v 18:48 | Reagovat

Někdy mě válcují jen ty titulky... Ale bez přečtení článku nekomentuju. Nemám tohleto ráda ani u sebe na blogu, takže to taky nedělám. Lidé možná umí číst, ale vnímat text a nedejbože ho pochopit? Pro některé moc zdlouhavé nebo obtížné, nevím...

3 Melkora Melkora | Web | 14. dubna 2016 v 19:20 | Reagovat

Zajímavé! Takže lidé, komentující tento článek, jakoby vlastně nevědomky potvrdili pravdivost titulku. Naštěstí, tak zlé to snad nakonec nebude.

4 extras-diary extras-diary | E-mail | Web | 14. dubna 2016 v 19:43 | Reagovat

Myslím, že to není ani tak o tom, projevit svůj názor. Spíš si myslím, že hodně lidí teď má ve zvyku zanechávat komentář na jiných blozích (omlouvám se za ten výraz, ale opravdu netuším, jak se to skloňuje :-D ), aby si získali publicitu. Například, když mi někdo okomentuje článek, většinou komentář oplatím (pouze v případě, že komentář není ve stylu "Hezký článek", neboli "Nemám tušení, o čem to je, jelikož jsem se vůbec neobtěžoval(a) číst, co jsi chtěla sdělit světu" :-D ). Myslím, že na to lidé spoléhají, a tak prostě píšou komentáře, aniž by četli články a získávají tak na svém blogu návštěvnost.

5 Kosma Kosma | Web | 14. dubna 2016 v 20:25 | Reagovat

Zvlast u tech clanku na titulce je videt, ze nekteri zanechavaji komenty, jen aby komentovali.
Jinak co se tyce tech nasich nazoru na vsechno:mam pocit, ze za nas jsme tak byli vychovavani ve skole - ze nejhorsi je nemit nazor...Taky si ten problem uvedomuju!

6 kouzelnakrajina kouzelnakrajina | Web | 14. dubna 2016 v 20:36 | Reagovat

Já to komentuji tak různě...když mám náladu, tak článek přečtu.... jinak to odfláknu rychlím komentářem, přiznávám se... :D :-)

7 Čerf Čerf | E-mail | Web | 14. dubna 2016 v 20:48 | Reagovat

Někteří lidé se domnívají, že mít na všechno názor (nejlépe samozřejmě nekompromisní) je známkou sebevědomé moudrosti. I proto na mne velmi osvěžujícím dojmem působí, když někdo jen plaše pokrčí rameny a řekne: "Nevím, nikdy jsem o tom nepřemýšlel a ani se na k tomu nechystám, protože jsou pro mě důležitější věci na světě". Inu, to se mi to mluví, ale kdyby se ke mně na ulici přihasil někdo s mikrofonem a nějakou zásadní otázkou, už s předstihem bych si nejspíš na čele vymodeloval přemýšlivou vrásku a začal bych: "Tak asi takhle, paní redaktorko..." :-)

Sám se snažím nekomentovat to, co jsem si nepřečetl, protože ono někdy není důležité jen to, o čem se v textu píše, ale někdy i to, o čem se mlčí, a teprve obojí dohromady může dát obrázek o tom, co chtěl asi autor říct a proč to udělal právě takhle. Minimálně proto, že lidé, kteří píšou opravdu dobře, se málokdy vyjadřují jen samotnými slovy, která používají, ale i tím, co je mezi nimi a nad nimi a co má za cíl doznít až ve čtenáři. Tedy když je taky dobrý! :-).

8 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 14. dubna 2016 v 21:17 | Reagovat

Já bych se nikdy neodvažovala komentovat článek jen na základě titulků... jednak to je moje etické morální rozhodnutí, protože pak mám červíka pochybností, že by to lidi dělali u mne na blogu, jednak jsem písmenkofil - musím číst všechno. Pořád.
Taky mě štve, že lidi tohle dělají. A někdy jsou úplně ale úplně mimo mísu a probírají úplně jiné téma.

9 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 14. dubna 2016 v 21:40 | Reagovat

Trefný článek :-)
Já se pozastavuju nejen nad tím, že komentáře jsou víc k titulku, než k článku, ale i nad tím, že jsou komentáře ke komentářům a ani tihle komentující článek nečtou :-)
Ale jo, asi čekají, že to podstatné bude v komentu, ne? :-)

10 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 14. dubna 2016 v 22:02 | Reagovat

Jenom na základě titulků ne, ale na základě detailů, které nějak zvlášť nesouvisí s myšlenkou článku....to často jo!:) Za to určitě může moje ADHD a neposedné prsty!:)

11 ozvenypriboje ozvenypriboje | E-mail | Web | 14. dubna 2016 v 22:05 | Reagovat

Já komentáře skoro k ničemu nepíšu, ale sem jsem ho musela samozřejmě napsat :D

Jo a největší rozdíl mezi čtením z knihy a čtečky je ten, že kniha voní a obracení přečtených stránek je hrozně uspokojující a uklidňující ...:)

12 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 14. dubna 2016 v 22:40 | Reagovat

Hmm, pokud nepřečtu článek celý, nevyjadřuju nikdy nějaký názor. Třeba u takových těch recenzí občas odstavce přeskakuju a pak napíšu něco víceméně objektivního, to když není tolik času, kolik bych potřebovala. Ale netroufla bych si soudit bez znalosti. :)
A proč to lidé dělají... prostě jsou rádi vidět, rádi se vytahují, povyšují, zveličují a tak. Nic jiného mě nenapadá. :)

13 Egoped Egoped | E-mail | Web | 15. dubna 2016 v 9:35 | Reagovat

Přesně tak, lidé nečtou. Děti už dneska vůbec neberou knížku do ruky a dospělí taky ne. Akorát samej facebook a... Počkat! :)

14 vencisak vencisak | Web | 26. dubna 2016 v 18:09 | Reagovat

Mít názor je fajn, respektovat názor ostatních už chce cit. Mne třeba chybí, zvlášť když si uvědomím, že se s daným názorem/postojem... nedokážu ztotožnit.

Odpověď na tvou otázku - v hospodě. :)

15 Bev Bev | E-mail | Web | 29. dubna 2016 v 13:21 | Reagovat

Ne, nikdy to nedělám, nemyslím si, že bych se musela vyjádřit úplně ke všemu a lidstvo mým mlčením o něco přišlo. ;):D

16 Popelka Popelka | Web | 2. května 2016 v 16:28 | Reagovat

Zrovna nedávno se mi taky strhla na facebooku diskuze, ta ale dle mého názoru nebyla založená na tom, že by si ostatní důkladně neprostudovali obsah, nicméně s jakousi zarputilou snahou nesouhlasit skoro se vším, co se někde šustne. Podle mě je dnešní doba hrozně plná vzájemné nenávisti a podivného škatulkování lidí. A ano, s tím se pojí i to, že člověk ani pořádně nečte (nebo neposlouchá) a už se uráží a píše emocionálně zabarvené komentáře.

17 Dalia Dalia | Web | 10. května 2016 v 12:55 | Reagovat

Lidé tohle dělají z jednoho prostého dúvodu... chtějí sledovanost. A proto píší horlivě komentáře na každý článek každého blogera, aby se potom ti lidé podívali na jeho blog... ovšem smutnou pravdou je, že na takových blozích (doufám, že to skloňuji správné, jinak si toho nevšímej) většinou nenajdete nic, co by se dalo použít... i já jsem taková byla, takže mluvím z vlastní zkušenosti.. :)

18 Natálie Natálie | Web | 1. června 2016 v 10:17 | Reagovat

ve většině případě když už chci vyjádřit nějaký názor, tak si to přečtu celé - teda pokud nevím, o co se jedná.. umí mě dostat jedna nejmenovaná blogerka, které dělá to, o čem tam píšeš.. u mě si nikdy nedočetla článek do konce, a pak tam mi pod článek napsala totální nesmysl, prostě pravý opak toho, co jsem napsala.. např. když jsem psala že bylo něco příšerného tak mi napsala: jsem ráda že sis to užila dle tvého článku nebo prostě něco takového.. tak jsem na to pokaždé hleděla, jestli si ze mě dělala srandu nebo ne..

19 I am Jane I am Jane | Web | 1. června 2016 v 10:29 | Reagovat

Já osobně taky nejsem velký čtenář :( ale když mě zaujme dlouhý článek už od začátku tak si ho ráda přečtu :) ale taky neuznávám komentování za každou cenu a do komentářu pak napsat nesmyslnou větu nebo slovo... které třeba vůbec nesouvisí s článkem!!!

20 shira-elizabeth shira-elizabeth | E-mail | Web | 1. června 2016 v 10:57 | Reagovat

Tomu třeba taky nerozumím. I když často se mi stává, že dočtu článek do půlky a něco mě donutí chtít reagovat předčasně, ale obvykle buď do čtu a zjistím, že by to bylo k ničemu nebo se na to vykašlu a článek rovnou zavřu.
Chápu, že se stane, že člověka tak nadchne hned první odstavec, že víc už číst nechce, ale je trochu podivné, že se to tak stává většině o.O

21 Kiara Kiara | E-mail | Web | 1. června 2016 v 11:21 | Reagovat

Popravdě mě nenapadá žádný důvod, proč tomu tak je. Tedy aspoň u článků, kdy je člověk třeba anonymní. Například na blogu se setkávám, a jsem si jistá, že nejsem zdaleka jediná, s komentáři jako: "hezký článek a krásný blog". To mi je hned jasné, že si člověk článek ani nepřečetl a chce si jen udělat reklamu na blog.
Myslím si, že dneska jste považováni za barbara, když nemáte na něco názor. Ať už se jedná o politiku, náboženství, homosexualitu, ale i třeba o méně "závažné" problematiky. Když řeknete: "Je mi to jedno, nemám na to názor, nezajímá mě to," setkáte se s poměrně agresivní reakcí, kdy je vám vyčítáno, že jste třeba líní o věcech přemýšlet a tak... Tak možná v tom může být problém.
Každopádně zajímavé téma na článek.

22 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 1. června 2016 v 12:25 | Reagovat

Někdx jsou titulky tak pitomý po prvních třech slovech, že nedočtu ani ten 😃

23 Jana Jana | E-mail | Web | 1. června 2016 v 12:39 | Reagovat

Je fakt,že lidé jsou lini číst, protože přeci oni ví nejlépe, jak to je ... kolikrát se mi stane, že mám v komentářích na svem blogu názor na první odstavec :)

[1]: poslední dobou pises hrozne Dlouhé a poutače komentáře!  :)

24 Jennifer Jennifer | Web | 1. června 2016 v 13:04 | Reagovat

Ja mam knizky velmi rada tak sa tiez priklanam k nazoru ze este nie je po nich mrtvo;) a ja osobne som skor typ cloveka ktory radsej mlci nez aby sa vyjadril ku vsetkemu a povedal sprostost...inak zaujimavy nazor a pekny clanok, chvalim!

25 stuprum stuprum | Web | 1. června 2016 v 13:44 | Reagovat

Já se před pár lety naučil psát levou rukou a hrozně mě to bavilo - víc než ťukání na klávesnici oběma. :)

26 Elizabeth Elizabeth | Web | 1. června 2016 v 15:47 | Reagovat

Toto sa stáva vo sfére internetu a blogu pomerne často a ja osobne to nemám rada. Máš pravdu v tom, že článok musí mať isté "vrstvy", ktoré keď pospájame, niečo z toho postupne vzniká. Keď človeka ten článok nezaujme po nejakom tom odseku, proste to ďalej nečíta. Ale je fakt, že je hlúposť vyjadriť sa k jednému odseku bez toho, aby si prečítal ten zvyšok. A hlavne, že ten dotyčný sa robí "machrom", že ten jeho názor je svetoborný, hoci nemá čo dočinenia s celým článkom. Ja taká nie som. Keď ma článok nezaujme, odchádzam zo stránky. Ale ak už som niečo začala čítať a zaujalo ma to, tak to dočítam a až potom píšem svoj názor. S tvojím článkom úplne súhlasím a myslím si, že si to vystihla skvele. A prečo má človek potrebu informovať bez toho aby bol informovaný? Možno preto, že má potrebu byť niečo viac ako ostatní a chce sa diferencovať svojím názorom, ale robí to nesprávnym spôsobom, čo si asi on sám neuvedomuje... Ale u každého to môže byť individuálne. Možno u niekoho je tou príčinou lenivosť. :D Neviem.

27 Gipsík Gipsík | E-mail | Web | 1. června 2016 v 19:51 | Reagovat

Já to mám jednoduché - pokud mě článek nezaujme natolik, abych ho dočetla, tak buď nekomentuju, nebo se vyjadřuju jen k dílčím informacím, které mě zaujmou (což tam připíšu, aby mě někdo nenařkl z generalizování) :)

Podle mě je zakopaný pes v tom, že lidi jsou líní - vidí článek dlouhý jak dva Nily za sebou, ale přesto chtějí mít pocit, že k tomu mají co říct, tak vezmou kratší úsek, na který zareagují, a doufají, že se jim podařilo i z toho titulku nebo jednoho odstavce pochytit vyznění celého textu. Že je většinou opak pravdou, je bohužel věc druhá...

28 Gipsík Gipsík | E-mail | Web | 1. června 2016 v 19:57 | Reagovat

Nicméně teď jak tu čtu komentáře, tak souhlasím s tím prvním a dokonce myslím, že nás k tomu současná společnost vede čím dál tím více, i děti ve škole a tak... Si pamatuju, jak se mě vždycky na gymplu na hodinách literatury ptali, co si myslím o té a té knize - někdy jsem ji nečetla, někdy mě nezajímala, ale vždycky ode mě chtěli něco slyšet :D A dost často se mi nějaká nelíbila. No tak to bylo úplné harakiri, říct nedejbože, že vám nějaká kniha připadala naprosto stupidní, protože to hned začaly otázky typu ,,a proč se vám nelíbí?" No protože prostě proto, co já vím, proč mi nesedla... Není nic konkrétního, co mi vadí, ale prostě se mi jako celek nelíbí.

Já se tohle nebála říct, ale někteří mí spolužáci začali okamžitě vařit z vody a kecali nesmysly, což věděli jak oni, tak učitelé. Někdy prostě něco nemá seriózní důvod v konkrétní podobě, někdy si fakt člověk ,,nemyslí nic", protože ho dané téma nezajímá...

A to ještě nedejbože, když si třeba v současnosti někomu dovolím říct, že na uprchlíky nemám konkrétní názor, protože si myslím, že na nějaké ucelené ,,rozbory - uprchlíky ano/ne" mám málo informací a ty, které mám, se mi zdají podsunuté a zkreslené. To hned mě lidé začnou přesvědčovat, proč zrovna oni mají pravdu a tak dále - přestože o tom neví víc než já :)

Takže mám opravdu pocit, že dneska není důležité, jaké věci jsou, ale jaké mají na ně lidé názor... A že ho často cucají z prstu, protože by k tomu jinak neměli co říct, to je taky pravda :D

29 Teeda Teeda | Web | 1. června 2016 v 22:18 | Reagovat

[25]: :D Nejvíc!

30 Miloš Miloš | Web | 2. června 2016 v 10:54 | Reagovat

"Proč diskutujeme o něčem, o čem se v článku vůbec nepíše?"

Diskutuji, tedy jsem :)

Vždy se musím pousmát nad snaživými komentátory, kteří mají komentář u každého článku z pohyblivého panelu.

31 higurashi-tym-cikady higurashi-tym-cikady | E-mail | Web | 2. června 2016 v 14:57 | Reagovat

Já jsem se s tím na svém webu také častokrát setkala, ale když jde o nějkaý hate nebo neoprávněnou kritiku, přede mnou i osttaními čtenáři se onen člověk ztrapní sám, když píše o něčem, o čem článek nepojednává a nikdo nerozumí tomu, koho, co a proč vlastně uráží.

32 Slečna Postradatelná Slečna Postradatelná | E-mail | Web | 2. června 2016 v 15:37 | Reagovat

Lidé se už ani nesnaží udělat si pořádný názor na kořen daného problému, starají se jen o sebe a o názory ostatních na jejich názory a jejich tvorbu. Lidstvo nehloupne, jen jsme každý čím dál tím víc zahleděný do sebe. Chceme vědět, kdo si co myslí o nás/naší tvorbě, a přitom nejsme sami schopní ocenit práci druhých. Nechceme si do hlavy cpát info navíc, nechceme znát na věc jinej názor, protože můj názor je přeci jediný správný, tak k čemu bych se měl zabývat názorem někoho dalšího?
Zatraceně mě štve, jak dneska lidi viděj věci. Lidi si myslej, že vědí, jak chutná celej dort, když si jen vzali tu sakra dobrou ozdobnou čokoládku na vrchu.
Díky za tenhle článek, jsi ohrožený druh. Málokdo si dneska dělá vlastní názor a zároveň se zabývá názory dalších.
(dodatečná omluva za případné překlepy v komentáři, jinak yolo)

33 Slečna Postradatelná Slečna Postradatelná | E-mail | Web | 2. června 2016 v 15:40 | Reagovat

btw vždycky mě těší, jak se u takových článků sejdou v komentářích děsně zajímavý a chytrý lidi.

34 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 2. června 2016 v 21:17 | Reagovat

No, když rozkliknu domovskou stránku blog.cz mnohdy na mě vyskakují takové ty bulvární titulky, kdy má člověk na první dojem pocit, že autor článku je velký pokrytec. Po rozkliknutí a přečtení článku většinou měním názor, protože článek je o úplně něčem jiném, než je titulek prezentuje.
Bohužel pak v komentářích někteří píší na základě titulku z domovské stránky.

35 Karol Dee Karol Dee | Web | 2. června 2016 v 21:45 | Reagovat

Oni nereagují na článek, ale na titulek. Jak říkáš, byl špatně zvolený. Vyvolal rozhořčenost a ne zvědavost. Kdyby titulek korespondoval s obsahem, což člověk pozná, když text aspoň proletí, problém by nemusel vzniknout. Takhle to třeba i rozklikli s určitým očekáváním a skutečný obsah mohl čtenářům připadat mnohem nezajímavější.

36 JB JB | 2. června 2016 v 22:45 | Reagovat

Někdy jsou diskuze lepší než samotnej článek, mám třeba jednoho oblíbenýho komentátoru na facebookovské stránce Deníku sport (fandí Spartě). Objeví se nějakej článek o Spartě, někdo k tomu napíše něco kritickýho a tenhle můj oblíbenej komentátor začne s nadávkama na všechno možný. Jednou mě to pobavilo, když někdo s polským jménem (ale Čech) vytýkal Spartě, jak Lafata filmoval penaltu a on: "Táhni do Polska!" Ten druhej mu vysvětloval, že není z Polska, ale on si pořád jel to svoje: "Tady na žádný Poláky nejsme zvědaví!" Tak s ním se třeba docela dobře "diskutuje" :-)

37 rampatau rampatau | Web | 2. června 2016 v 22:49 | Reagovat

Docela slušná řádka komentářů. V dnešní době je docela běžné, že lidi reagují v komentářích pouze na název článku a samotný text vynechávají, jde to vidět zejména na serverech, které jsou věnovány událostem dne, většinou se pak celá debata začne točit kolem samotných komentářů a reakcemi na ně, kdy samotný hlavní článek se stává bezpředmětným. Je to dané také dobou, internet poskytuje prostor v diskuzích všem bez ohledu na věk a vzdělání a spousta lidí rádo zanechává v tomto světě svůj pohled na určité téma, aniž by se nad tímto nějak zvlášť zamýšlelo, často skryto za anonymní identitou. Osobně to nemám rád a zásadně čtu, pokud se neprokoušu až na konec, nekomentuji.

38 L Arpet L Arpet | E-mail | Web | 2. června 2016 v 22:49 | Reagovat

1) ne, nedělám :)
2) myslím, že je to tím - hlavně u blogů - že chtějí blogeři zanechat "stopu" aby si zvýšili návštěvnost :)

39 Ondřej Bezstarosti Ondřej Bezstarosti | Web | 3. června 2016 v 0:34 | Reagovat

Nekomentuji skoro vůbec. Ovšem názor na to mám takový, že je to jistá forma literární "prostituce". Je to, podle mého, extrovertní vyjádření lidí v prostoru, pro který je tento prostor určen. Jak chápou oni. Mé básně a povídky komentují lidé zřídka, za což jsem rád. :D Je to jen prostituce a prostituce. Metaforicky se to dá překlenout v dalších X věcí, které lidé dělávají. Fotky, videa, statusy, články, divadlo, film, sport.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.